کسب و کار ایران

این وبلاگ در مورد کسب و کار و بازاریابی و مدیریت در ایران می نویسد

کسب و کار ایران

این وبلاگ در مورد کسب و کار و بازاریابی و مدیریت در ایران می نویسد

وبلاگی که در مورد تمام موضوعات کسب و کار و بازاریابی و مدیریت مطلب خوهد نوشت !

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

سمپوزیوم سالانه سیاست اقتصادی جکسون‌هول در ایالت وایومینگ برگزار می‌شود و میزبانی آن را فدرال رزرو شهر کانزاس بر عهده دارد. این رویداد مهم، بانک‌های مرکزی، سیاستگذاران، دانشگاهیان و اقتصاددانان برجسته را گرد هم می‌آورد تا درباره چالش‌ها و مسائل کلیدی اقتصاد جهانی به تبادل نظر بپردازند. شعار امسال این نشست «بازنگری در کارآمدی و انتقال سیاست‌های پولی» بود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با ارائه دیدگاه‌هایی در مورد وضعیت کنونی اقتصاد و سیاست‌های پولی آینده آغازگر نشست بود. وی به بررسی تحولات اقتصادی پس از همه‌گیری پرداخت و موضوعاتی چون افزایش تورم بی‌سابقه و کاهش شدید آن، علی‌رغم نرخ بیکاری پایین، را مورد بحث قرار داد.

این سمپوزیوم که معمولاً در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، نخستین بار در سال ۱۹۷۸ برگزار شد و از آن زمان تاکنون به یکی از معتبرترین گردهمایی‌های سیاست اقتصادی در سطح جهان تبدیل شده است. با وجود توجه عمومی به سخنان پاول و دیگر مقامات پولی، ماهیت اصلی این کنفرانس بیشتر آکادمیک است. در این نشست، چندین مقاله تحقیقاتی که همگی با موضوع «بازنگری در کارآمدی و انتقال سیاست‌های پولی» مرتبط بودند، ارائه شد. در ادامه، پاول در سخنرانی خود کاهش نرخ بهره را در نشست آتی بانک مرکزی که در تاریخ ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر برگزار می‌شود، تأیید کرد که این موضوع باعث تقویت قیمت سهام و اوراق خزانه شد. پاول اظهار داشت: «زمان مناسب برای تعدیل سیاست‌ها فرا رسیده است. مسیر حرکت مشخص است و زمان و سرعت کاهش نرخ بهره به داده‌های دریافتی، چشم‌انداز اقتصادی و تعادل ریسک‌ها بستگی دارد.»

این بخش از سخنان پاول همان چیزی بود که سرمایه‌گذاران و فعالان بازار منتظر آن بودند. اگرچه پاول جزئیات بیشتری درباره بازبینی نرخ بهره ارائه نداد، اما همین اظهارات کوتاه، اعتماد بازار را تقویت و چشم‌انداز اقتصادی روشنی از ایالات‌متحده ارائه کرد. او همچنین افزود: «تورم در مسیر رسیدن به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.» در حالی که اذعان داشت که برخی نشانه‌های ضعف در بازار کار وجود دارد، او تأکید کرد: «ما به دنبال تضعیف بیشتر در شرایط بازار کار نیستیم و از آن استقبال نمی‌کنیم.»

دیدگاه‌های سایر مقامات پولی ملل دیگر نیز جالب توجه بود. علاوه بر پاول، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان نیز روز جمعه اعلام کرد: «هرچند برای اعلام پیروزی بر تورم زود است، اما به نظر می‌رسد فشارهای قیمتی در حال کاهش است.» بانک مرکزی بریتانیا در اوایل ماه جاری نرخ بهره خود را کاهش داد و اظهارات بیلی نشان داد که او نسبت به کاهش بیشتر نرخ‌ها اطمینان دارد. در همین حال، برخی اعضای شورای بانک مرکزی اروپا نیز که در این سمپوزیوم حضور داشتند، از کاهش احتمالی دیگر در نرخ بهره طی ماه آینده حمایت کردند. این افراد شامل اولی رن از فنلاند، مارتینس کازاکس از لتونی، بوریس وویچیچ از کرواسی و ماریو سنتنو از پرتغال بودند. بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن هزینه‌های استقراض را کاهش داد و سنتنو با استناد به داده‌های تورم و رشد اقتصادی، از تصمیمات جدیدی در خصوص سیاست‌های انبساطی خبر داد. (سود خوب در سکوهای تامین مالی جمعی)

اگر فدرال رزرو بتواند با کاهش نرخ بهره، تورم را به هدف ۲ درصدی خود نزدیک کند، این امر می‌تواند بهبود اقتصادی در ایالات متحده را تسریع کند. این موفقیت می‌تواند به نفع کامالا هریس، معاون بایدن و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باشد. چرا که کاهش نرخ بهره درست پیش از انتخابات صورت خواهد گرفت. اگرچه تصمیمات فدرال رزرو باید بی‌طرفانه و بدون گرایش به حزب خاصی باشد، اما این تصمیمات می‌توانند به‌طور غیرمستقیم بر نتایج انتخابات تأثیرگذار باشند.

  • ۰۳/۰۶/۰۵
  • تهران گیمز

اقتصاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی